اصل زیان گریزی یکی دیگر از سوگیریهای شناختی است. این اصل به ما میگوید که درد ازدستدادن، دو برابر بیشتر از لذتبردن موثر خواهد بود. احتمالاً شما هم به این موضوع پی بردهاید که غالب افراد تمایل به ترک محدودهی امن خود ندارند؛ زیرا میترسند چیزی را از دست بدهند. این ترس در روانشناسی فروش به تر...
دهههای متوالی است که آلمان جزو ابرقدرتهای اقتصادی دنیا است؛ اما در روزگاری نه چندان دور هرجا سخن از ابرتورم بود نام آلمان میدرخشید. در سالهای پس از جنگ جهانی اول، کشور آلمان با تورم یک میلیون درصدی مواجه شده بود. تا جایی که حتی، هر دلار که معادل ۴ مارک بود در طی کمتر از ۵ سال به حدودا ۴ هزار و د...
اثر ایکیا که بر اساس ابرشرکت محبوب IKEA نامگذاری شده است، توضیح میدهد چگونه افراد تمایل دارند برای چیزی که خودشان آن را ساخته یا مونتاژ کرده باشند؛ ارزش بیشتری قائل شوند. به طور گستردهتر، اثر ایکیا نشان میدهد که چگونه ما تمایل داریم چیزها را بیشتر دوست داشته باشیم، اگر خودمان برای ایجاد آنها تل...